ארדן תוקף: "האחריות לאופניים חשמליים על משרד התחבורה"
בנצי לייזרוביץ No Comments on ארדן תוקף: "האחריות לאופניים חשמליים על משרד התחבורה"הדיון סביב השימוש באופניים חשמליים מתרחב: לאחר שהודיע ראש הממשלה נתניהו כי יתערב בנושא, מטיל השר ארדן את האחריות על משרד התחבורה וקובע: "הבעיה אינה היעדר אכיפה"
התכניות האחרונות
- מאי 2024
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי
- הגאון הרב אברהם יוסף: "עוד המצאה של משגיחי הכשרות"
- פרשת אחרי מות | איך חוזרים לגבול?
- תזמון מושלם | פרשת אחרי מות
- פרשת אחרי מות | מדוע דווקא בארץ גושן?
תגיות
בהמשך להודעת ראש הממשלה ובקשתו לבחון את סוגיית בטיחות רוכבי האופניים החשמליים הבהיר השר לבטחון הפנים גלעד ארדן את עמדתו ואת עמדת משטרת ישראל ואגף התנועה שלה, "כפי שהובעה בכל דיון שנערך בנושא זה בשנים האחרונות", לדבריו. "כדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של הרוכבים על האופניים החשמליים וכלי רכב ממונעים נוספים הנוסעים בכבישים כמו קורקינט ממונע, יש למסד באמצעות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הליך רישוי מקוצר, הכולל בחינת ידע הכרחי בסיסי בחוקי התנועה לרוכבים על כלים אלה".
לדברי ארדן: "רוכבי האופניים החשמליים נוסעים בכבישי ישראל בין מאות אלפי מכוניות, משאיות, אוטובוסים ועוד ועליהם להכיר ולזהות תמרורים, חוקי תנועה וכללי התנהגות הכרחיים בכביש. לצערנו, לא נקבעה חובה כזו לרוכבי כלי רכב אלה, למרות הגידול העצום במספרם, שלרבים מהנוהגים בהם אין רשיון נהיגה ואין שום היכרות עם חוקי התנועה".
"הכרחי להזכיר ולהדגיש כי בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית באכיפה כנגד נסיעה שלא כדין באופניים חשמליים וחל גידול של כ-70 אחוזים לפחות באכיפת עבירות אלו רק על ידי משטרת ישראל". בסביבת השר אומרים כי "מעבר לכך, ביוזמת השר ארדן נחקק החוק שאפשר לפקחי הרשויות המקומיות לרשום דוחות תנועה בנושא זה, מה שהוביל לעלייה משמעותית נוספת באכיפה כנגד נהיגה בניגוד לחוק בתחום".
"הבעיה העיקרית בנושא הנהיגה על אופניים חשמליים אינה היעדר אכיפה. הבעיה העיקרית הינה שנפגעים רבים, שנהגו על כלי רכב אלה, נעדרו כל הכשרה וידע שמכשירים אותם לנהוג בכלי רכב ממונע בכבישי ישראל הסואנים", אמר ארדן והוסיף, "על משרד התחבורה, האחראי על הכשרת "משתמשי הדרך" ועל החקיקה בתחום זה ובתחום הבטיחות בדרכים, לקבוע בדחיפות את התנאים ואת ההכשרה המקוצרת אך ההכרחית, הנדרשת מרוכבי כלי רכב אלה ולא לאפשר לתופעה מסוכנת זו להמשיך ולהתרחב ללא כל דרישות ידע ורישוי".
מלא את פרטיך
האימייל לא יוצג באתר.